Turinge-Taxinge församling

Tack för att du är medlem! I vardag och helg, glädje och sorg finns vi här för varandra. Välkommen till Svenska kyrkans alla sammanhang i Nykvarn! Vi erbjuder även finsk verksamhet. #närlivethänder

Tidningen Livet

I "Livet" hittar du bl.a. temaartiklar, information om grupper och verksamheter samt kalendarium för gudstjänster och konserter.

Verksamheter

I församlingen finns något för alla. Stora som små. Varmt välkommen!

Öppen sommarkyrka

Besök vackra Taxinge kyrka! 25 juni – 4 augusti är Taxinge kyrka öppen varje tisdag-söndag mellan kl. 11-18. Sommarvärd finns på plats för guidning.

Solskenspromenader

En kort härlig promenad runt Herrgårdsparken, Allévägen 1. Vi bjuder på fika och har en andakt.

Mälaren Runt 17 augusti kl. 11-14

Välkommen till årets folkfest! Spana in läckra åk från bästa utsiktsplatsen vid Turinge kyrka!

Högmässa och avtackning av kyrkoherde Patrik Ingemansson!

Välkommen söndagen den 8 september kl. 11.00 till Taxinge kyrka. Kören Existens medverkar. Efterföljande lunch på Taxinge slott/stall.

Mälaren Runt 17 augusti kl. 11-14

Kafé Änglagott

Välkommen till Kafé Änglagott i Nykvarnskyrkan. Ett kafé med en öppen dörr till en öppen kyrka. Sommarstängt v. 29,30,31, 2024.

Sök stipendium!

För dig mellan 16-25 år som går en utbildning (gymnasial eller eftergymnasial) som vid studenten/examen ger en yrkestitel.

Loppan- Second hand-butik

Har flyttat från Herrgården till Trädgårdsvägen 6, i Nykvarn. Loppan tar tacksamt emot vuxenkläder, packa kläderna i papperspåsar ej säckar.