Detalj av kyrkfönster.

Björkekärrs församling

Med Jesus i centrum vill vi leva ut vårt kristna liv grundat på Guds Ord, bön och tillbedjan.

Vad vill du göra?

Se kalendern

Boka dop

Få hjälp och stöd

Prenumerera

Aktuellt i Björkekärrs församling

Kvinnofrukost 5/10

Carina Hult, pastor, berättar om en spännande livsresa "Från New Age till nytt liv". Lördag 5 oktober kl 9.45-12.00 i Björkekärrs kyrka. Anmälan.

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10!

Välkommen till en pastoratsfest 19/10 där våra församlingar i Björkekärr, Härlanda, Sankt Pauli och Örgryte, förtroendevalda, ideella samt förskolan i Sankt Pauli och sjukhuskyrkan på Östra sjukhuset vill skapa en festdag tillsammans med dig.

Lunchkonsert 2/10 och 30/10

Johannes Jareteg vid flygeln. Onsdagarna 2 och 30 oktober kl 13.00 i Björkekärrs kyrka. Andakt & sopplunch kl 12.00.

Morgonbön och veckomässa

Varmt välkommen till morgonbön tisdag-fredag kl 8.30 i Björkekärrs kyrka. En torsdag i månaden blir det också morgonmässa. På tisdagar kl 19 firar vi veckomässa. Det finns också möjlighet att vara med på bibelstudium kl 18.

Alpha i Björkekärr

Hösten 2024 erbjuder Björkekärrs församling Alpha - en introduktionskurs i kristen tro. Välkommen att prova på måndag 9 september kl 18-20.30 i Björkekärrs kyrka.

Tisdagsboost!

Gemenskap och deltagarstyrda aktiviteter på tisdagar kl 15-17 i Björkekärrs kyrka, start 10/9

Bibelstudium

Längtar du efter att fördjupa dig i Bibeln tillsammans med andra? Välkommen till bibelstudium på tisdagar kl 18.00 i Björkekärrs kyrka, start 3/9.

Det händer i Björkekärr

Från Himlamys för de minsta till musik, fördjupning och gemenskap för alla åldrar. Välkommen till Björkekärr - också du som själv vill bli en ideell kraft i församlingen.