Entrén till en tegelkyrka omgiven av grönska.
Foto: Karolina Braun

Härlanda församling

Härlanda kyrka är en plats där vi tillsammans söker, ber och sjunger. Regnbågen är tecknet på Guds närvaro i en värld av mångfald.

Vad vill du göra?

Härlanda kyrka är öppen mån-fre kl 9-15, sön kl 10-14 (med reservation för stängningar i samband med verksamhet).

En bild på en pojke i rullstol och en QR-kod.

Digital bössa för Världens barn

Nu öppnar Härlanda församlings digitala bössa för Världens barn! Var gärna med och ge ett bidrag! Insamlingen pågår fram till 6 oktober.

Aktuellt i Härlanda församling

En solnedgång.

Romantisk gitarrmusik 15/9

Konsert med gitarrist Peter Johansson. Söndag 15/9 kl 18 i Härlanda kyrka. Fri entré.

En person i ljusa kläder vandrar i öknen.

Aron och Guldkalven 21/9

Aron och Guldkalven är en nyskriven kantat av Mikael Hedlund som framförs med kör, solister och mindre orkester. Lördag 21 september kl 18.00 i Härlanda kyrka. Fri entré.

Världens barn dag

Välkommen till en härlig dag för Världens barn! Mässa för alla åldrar, barnkörer, café, marknad och lotterier. Söndag 6 oktober kl 11 i Härlanda kyrka.

En hand håller en penna och antecknar på ett papper.

Fondträff

Bor du i Örgryte pastorat? Lever du på existensminimum eller nästintill? Då kan du få hjälp att söka fonder. Måndag 2/9 kl 10-12 och 13-15 i Sankt Pauligården vid Redbergsplatsen.

Körer i Härlanda

Längtar du efter att sjunga tillsammans med andra? I Härlanda finns körer och musikgrupper för alla åldrar, från baby till pensionär. Välkommen!

En skål med yoghurt, pärlplattor, garn och en bamsetidning.

Kyrkis

Ett öppet fritids för dig som går i åk 3-5. Här finns pyssel, mysigt häng, spel, samling, mellanmål och läxhjälp! Tisdagar kl 14.00-16.30 i Härlanda församlingshem. Höststart 27/8

Två tjejer skrattar och kramar varandra.

Konfirmation i Örgryte pastorat

Du är inte ensam om att fundera över livet. Konfirmation är tid att fundera, dela, lära och uppleva. Nu har vi öppnat anmälan till konfirmation under läsåret 2024/2025.

Personer går mot en kyrka med öppen dörr

Ungdomsgrupp i Härlanda

Hösten 2024 startar ungdomsgrupp i Härlanda, onsdagar kl 19.15-21.15. Start 4 september.

En tallrik soppa.

Sopplunch i Härlanda

Soppa med tillbehör och gemenskap kring borden. Onsdagar kl 11.45 i Härlanda församlingshem. Stanna gärna kvar och sjung med i Sångkuren efteråt.

Det händer i Härlanda

I Härlanda finns verksamhet för alla åldrar. Kom och upptäck allt som sker!

Berättelser från Härlanda

En person brer smörgåsar, en kvinna skär gurka.

Fikavärd som vill möta människor

Kyrka + fika = sant. Det har många deltagare i kyrkans verksamhet upptäckt genom åren. En som brukar hjälpa till med fikat i Härlanda kyrka är fikavärden Astrid.

Tre personer lutar sig mot en tegelvägg och tittar in i kameran.

Panpizza, läger och ansvar

Figaro, Mateo och Benjamin är tre av de unga ledarna i Härlandas konfirmandgrupp. - Det bästa med att vara ung ledare är kladdkaka, panpizza och läger, säger Mateo.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan