temabild

MR-dagarna 2024

Mänskliga Rättighetsdagarna 2024 arrangeras 14–15 november i Skellefteå. Temat är “Rättigheter i omställningens tid”. Här kommer du att hitta de aktiviteter/seminarier som genomförs av Svenska kyrkan.

På Mänskliga Rättighetsdagarna i Skellefteå kommer programmet att dyka ner på djupet i hur våra liv och samhällen påverkas av alla de omställningar vi genomgår. Lokalt såväl som globalt.

Forumet kommer att lyfta utmaningarna, men även goda exempel och framtidshopp. Hur påverkar omställning de mänskliga rättigheterna? Behövs nya regelverk, nya rättigheter?  Vilka drar det kortaste strået i omställningens tid? Har alla råd att ställa om? Vill alla ställa om?

Läs mer på MR-dagarnas hemsida.

Om MR-dagarna

Två barn står bredvid varandra med ryggarna mot kameran. De håller upp varsin hand och gör V-tecknet.

MR-dagarna

Mänskliga rättighetsdagarna - MR-dagarna - är Nordens viktigaste samlade mötesplats för alla som arbetar för och/eller vill lära sig mer om mänskliga rättigheter. Svenska kyrkan är en av arrangörerna.