Foto: Hans Ripa/Unsplash

Farsta församling

Farsta församling är en öppen mötesplats i hjärtat av södra Stockholm. Vi finns med i livets alla skeden och du är välkommen till oss oavsett vem du är!

21/4 Söndagskonsert - Make your own kind of music!

Körkonsert med Söderled Vocals Skön musik av bl.a. John Lennon, Eva Cassidy & Michael Jackson. Välkommen kl 18.00, Söderledskyrkan.

Vattendroppar.

Boka dop online | Vad innebär dopet och hur går det till?

Mitt i mellan-vandring, lördag 27 april

Följ med på pilgrimsvandring i vår! Allt fler hittar pilgrimsvandring som ett sätt att kliva ur vardagen, reflektera och hämta kraft.

Drop in-dop & drop in-vigsel 4 maj

Barn, ungdom eller vuxen, alla är välkomna! Ibland blir sådant man funderat på och kanske till och med längtat efter inte av. Tid och ekonomi ska inte vara ett hinder för dop eller vigsel. Kom som du är. Enkelt men fint!

Nyhet - Sjung med!

Vill du sjunga med i olika sammanhang men inte binda upp dig till en fast kör? Kolla in Projektkören, Psalmkören, Psalmsångskonserter och våra mässor i Taizéanda!

Själavård - vad är det?

Själavård är ett begrepp som vi använder inom kyrkan och de flesta har nog hört talas om det även om ganska många har en oklar bild av vad det är. Dag Lindberg, präst i Farsta församling, hjälper till att reda ut vad själavård är och vad som skiljer själavård och terapi åt.

Spädbarnsmassage

START 26 APRIL 2024. Spädbarnsmassage är en möjlighet för dig som förälder att utveckla och fördjupa samspelet med ditt barn som är 1-6 månader. Anmäl dig nu till vårens grupper!

Blommor på en sommaräng i solsken.

Familjeläger 2024

Snart är det dags att anmäla intresse till årets sommarläger för barn och föräldrar! 12-16 augusti åker vi till Uskavigården, utanför Lindesberg.

Lovkul 2024

Gå inte ensam på sommarlovet! Här finns massor av kul saker att göra! Vi skapar, badar, leker, umgås och har roligt tillsammans. Vi erbjuder dagläger 17-20 juni för barn födda 2011-2013.

Kommande konserter

Vårförhoppning - Dixit Dominus av Vivaldi

Möt våren med vacker musik av Antonio Vivaldi, 28/4 kl 16.00 i Stora Sköndals kyrka.

Konsertprogram

Konserter i Söderledskyrkan, Stora Sköndals kyrka och Farstastrandkyrkan

Drop in-dop & drop in-vigsel 4 maj

Gudstjänster och andakter

Var du än befinner dig är du välkommen att mötas för gudstjänst och andakt.

Grupper och verksamheter

I församlingens tre kyrkor finns ett myller av verksamheter för alla åldrar! Sjung i kör, gå på kurser och föreläsningar, pilgrimsvandringar, andlig hälsa, öppna förskolor och mycket mer!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.