Snödroppar i rabatt.

Svenska kyrkan i Borås

Välkommen, vare sig du är troende, sökande eller tvivlande. Kyrkan finns här för dig vid de högtidliga tillfällena i livet, men också för dina vardagliga behov.

Präst vid altare i kyrka under nattvard.

Välkommen till gudstjänst! Gudstjänsterna är alltid öppna för alla.

Det händer i påsk

Gudstjänster, musik, pilgrimsvandring och aktiviteter för små och stora. Välkommen till kyrkorna i påsk.

Ulrica Fritzson vald till Skara stifts nästa biskop

Första valomgången genomfördes 20 mars i biskopsvalet i Skara stift. Det slutliga resultatet visar att Ulrica Fritzson valts till Skara stifts 84:e biskop med 50,44 procents stöd.

Informationsträff angående beslut på kyrkorådets möte den 14 mars rörande Dammsvedjan och Byttorps kyrka och församlingshem

Inbjudan till informationsträff onsdag 3 april kl. 18:00 i Byttorps församlingshem

Kollage med sångfåglar och kaffemuggar.

Sing it!

Kom, sjung och fika med Universitetskyrkan! Onsdagar kl. 16:00.

Grupp människor i fritidskläder går i en park.

Pilgrimsvandring på annandag påsk

Vi vandrar från S:t Sigfrids griftegård till Caroli kyrka.

Medan det finns tid

En studiecirkel om praktiska förberedelser kring hur du och dina anhöriga vill ha det inför och efter döden. Start 13 maj.

Poddar om kristen tro

Troende, sökande eller tvivlande. Här hittar du ett urval poddar för dig som vill lära dig mer om kristen tro.

Du går med mig - gospelgudstjänst med Living Gospel

Musikgudstjänst söndag 14 april kl. 17:00 i Gustav Adolfs kyrka

Temamässa: Vem är du?

Tisdag 2 april kl. 18:00 i Gustav Adolfs kyrka

Mikroexerciser av Christian Wolff

Musikgudstjänst söndag 7 april kl. 17:00 i Caroli kyrka

Våren är här – ljuvlig musik för harpa

Claire Moncharmont spelar i Sjöbo kyrka torsdag 25 april. Toner skira som buskens ljusgröna knoppar.

Bibelhjulet: Fåret som sprang bort

Lördag 13 april kl. 10:00 i Gustav Adolfs kyrka

Gudstjänst med små och stora

Söndag 14 april kl. 17:00 i Caroli kyrka

Eng gångväg mot horisonten, blå himmel med vita moln.

När ett syskon har dött

Grupp för barn och ungdomar som vill träffa andra unga som är i liknande situation.

Våren är snart här!

Inom de närmaste veckorna är vårarbetet på kyrkogårdarna i full gång. Vårstädning och vårplantering, läs mer om vad som är på gång.

Team Life Hacks – grupp för unga anhöriga

En stödgrupp för dig som går på högstadiet eller gymnasiet och som stöttar eller hjälper någon i din närhet.

Musikcafé

Musik, fika och god stämning i Caroli församlingshem på tisdagar.

Dopet - Guds gåva

Dopet är Guds gåva till oss människor. Gåvan erbjuds alla – ung som gammal. Det är en fin tradition, ett sätt att tydliggöra relationen till Gud och ett välkomnande in i församlingens gemenskap.

Retreatdag på Byttorp

En dag för stillhet i Byttorps kyrka och församlingshem. Lördag 6 april.

Kollage med fem pianoklaviaturer.

Som du aldrig hört Bach förut

Upplev Bach i ett unikt arrangemang för fem pianon på en och samma gång. Musikgudstjänst i Gustav Adolfs kyrka, söndag 5 maj kl. 17:00.

Svartvit konstnärlig bild på dansare i märklig rörelse.

Blå bön - en dansgudstjänst

En alldeles speciell upplevelse med solodans av Virpi Pahkinen och musik av Jonas Sjöblom i Caroli kyrka lördag 11 maj kl. 15:00.

Datortangentbord.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Pianotangenter i närbild.

Lunchandakt

Välkommen på lunchandakt med musik i Gustav Adolfs kyrka klockan 12:00 – 12:30 de flesta tisdagar och torsdagar.

Människor i nöd behöver vårt stöd

Situationen i Israel och Gaza orsakar enormt lidande för civilbefolkningen. Act Svenska kyrkan har partner på plats och vi står redo att anpassa våra insatser efter de behov som uppstår. Din gåva gör skillnad.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Finska flaggan

Suomenkielinen toiminta

Ruotsin kirkossa puhutaan myöskin suomea. Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset toimitetaan suomeksi. Olemme mukana elämän tähtihetkissä mutta myös arjen keskellä ja vaikeina aikoina. Olemme sinua varten.